Saturday, August 28

Terima kasih kawan-kawan!

Baru tadi 2 orang junior saya Liyana and Zulia datang ke rumah dan memberi wang sumbangan dari PKPMI, Kelab UMNO and kawan-kawan saya di sini. Alhamdulillah..hari ni Allah nak beri rezeki, atau mungkin belas ihsan. Allah Maha Pemurah dan Maha Penyayang.

Sebab saya telah dikurniakan dengan kawan-kawan, junior2 dan senior2 yang baik, mereka nilar kawan2 di masa susah dan senang. Tinggal di perantauan membuatkan ktorng jadi rapat mcm adik-beradik. Susah senang hidup di sini mmg dgn kawan2. Terharu sebenarnya sebab dpt duit sebanyak ini. Rp 2,015,000.

Insyaallah saya akan simpan duit ini buat sedekah jariah untuk arwah mak sikit. Ingat nak beli quran and sejadah nak derma kt masjid dekat dgn rumah saya ni and masjid kat hospital and 1 telekung kat hostel ktorg. And nak kasi sikit dekat anak2 yatim sini. Anak2 yatim sini bknnye mewah mcm kt Malaysia tu, dorg kt sini betol2 susah. Insyaallah pahala ni akan sampai kat mak. Selebihnya saya nk simpan sikit utk belanja graduation saya tahun depan yang akan memakan belanja sejuta lebih jgkla. Taknak kacau duit bapak/uncle utk graduation.

Saya sebenarnya nak ucapkan berbanyak2 terima kasih kat kwn2 saya yang telah sama2 tlg and bantu saya masa saya disuruh pulang ke Malaysia pagi tu, 23 Jun 2010. Time kasih Zana yang dh bg duit pinjam nak beli tiket walaupun last2 saya xpakai pun sebab cik abang dah tlg belikan dr Malaysia. Serius buntu masa tu. Sebab tiket online xbole beli if less than 24 hours booking. Tq Siti, Bil, Ima n kak Nuzul, n kak aliza jgk. Tq byk2 Anis Yasmin junior saya yang dah tlg setelkan imigrasi saya.

Tq Liyana yg dh bagi sokongan xberbelah bagi. Tq utk semua sms yang masuk dr kwn-kwn Malaysia smp lah kwn-kwn Indon masa malam perginya arwah mak. Tq senior2 saya yang skrg dh jadi doctor tp bile dpt tahu psl arwah mak terus telefon saya utk support. Special thanks utk Kak Isma, yang dh jadik doc kt Hosp Kulim skrg, even sibuk tp bile weekends balik Penang msti mai jenguk arwah mak kt hospital. Even die kerja Isnin tu, tp still dtg tgk perkebumian arwah mak. She's like a sister to me.

Terima kasih jgk utk kwn-kwn mase sekolah rendah dulu, kwn2 Almashoor, kwn2 MRSM BP, sumenye, tq. Rasanya hp saya paling sibuk malam tu. And saya xsempat nk reply 1 pun. Terima kasih byk2. Dan jgk utk kwn2 yang dtg di hari perkebumian arwah. Junior saya dtg jauh2 dr Taiping drive and cari seniri rumah saya nak dtg tgk perkebumian arwah mak.

Tanpa kalian, saya tidak akan sekuat ini. Saya xmungkin dpt recover secepat ini. Alhamdulillah..

1 comment: